Tipico bonus og anmeldelse

TipicoTipico intro

Tipico er en bookmaker med baggrund hos vores naboer syd for grænsen. Selskabet blev stiftet i 2004, og dermed har det ikke en lang historie bag sig som bl.a. de engelske udbydere. Selskabet er i stor vækst – bl.a. på hjemmemarkedet i Tyskland – men nu også i Danmark og resten af Europa. Fokus er klart på sportsbetting, hvilket understreges af, at man som en af de eneste bookmakere ikke tilbyder poker. Produktet bærer også præg af denne fokus, og man kan næsten mærke den tyske grundighed gennemsyre produktet. Tipico er en relativ ny spiller på det danske marked, men en ganske velkommen af slagsen.

OPDATERET 2016: Vi samarbejder ikke længere med Tipico.

Opret din konto hos Tipico nu!

Tipicos fordele

Fokus på sportsbetting
Som nævnt i introen er sportsbetting selskabets helt store fokusområde. Hjemme i Tyskland har selskabet et hav af fysiske bettingshops, og Tipico er dermed en af de udbydere, der kommer tættest på Danske Spil i opbygning. Dvs. fysiske spillebutikker kombineret med en fremragende hjemmeside og mobilløsning, giver alle muligheden for at drage nytte af den solide bookmaker.

Stort udvalg af spil
Spiludbuddet hører til i den ganske flotte ende af skalaen. Hos Tipico finder du odds på alverdens kendte og mainstream sportsgrene, og er du til ukendte og mere obskure sportsgrene, så går du heller ikke forgæves. Da selskabet er relativ ny på det danske marked, er det svært at udtale sig om strategien i forhold til danske odds, men indtil videre ser det fornuftigt ud. Divisionsrækkerne bliver fortrinligt dækket ned til sidste side-bet, mens der endnu ikke er seriefodbold og dansk nichesport på programmet.

Gennemført hjemmeside
Tipico går ud til et bredt publikum og det kan ses på hjemmesiden. Den taler groft sagt til laveste fællesnævner – på den positive måde. Navigationen og funktionerne er logiske, og man skal være ret uheldig, hvis man ikke skal kunne få sat sine spil. Der er ikke brugt meget krudt på fancy grafikker, og andet lir, men effektiviteten kan man ikke tage fra dem.

God allround bookmaker
Tipico er for dig der har forsøgt dig hos de danske og skandinaviske bookmakere, og ønsker at tilføje en udbyder med en lidt mere international profil. Tipico tilbyder pt. ikke det mest danske produkt på markedet, men man kommer ikke udenom, at det er en fremragende allround bookmaker. Ekstremt høje odds på udvalgte mainstream sportsgrene, en fornem hjemmeside, og masser af anderledes spil-objekter gør Tipico til et naturligt valg, hvis du har brug for en udbyder, hvor du kan tage skridtet videre. Man kan grundet den meget brugervenlige hjemmeside også argumentere for, at det er en god begynder-bookmaker.

God mobil-app
Tipico tilbyder en flot mobil-app, så du kan spille mens du er på farten. En mobil-app er ganske enkelt et ufravigeligt krav til spiludbyderne nu til dags, og det pæne udvalg af livespil gør den ekstra relevant. Løsningen er optimeret til iPhone og Android, og er supernem at komme i gang med.

Tipicos ulemper

Livebetting
Hvis man skal øffe over en enkelt ting ved Tipico er det livebetting-delen. Hverken udvalg af events og objekter fejler noget, men udelukkende den tekniske løsning. Selskabet er langt fra konkurrenterne Bet365 og Betfair i forhold til den tekniske løsning. Løsningen er ikke lækker rent visuelt, og fungerer kun fordi den er super brugervenlig. Det er lidt en skam for der tilbydes masser af liveodds. Skal man give løsningen lidt kredit, så er det netop fordi den er super-brugervenlig og intuitiv.

Hvorfor Tipico?

Tipico er en udbyder med stor fokus på sportsbetting, og har du ikke brug for poker, bingo og andet forstyrrende lir, så er det en rigtig god bookmaker. Selskabet har med baggrund i det tyske vokset sig rigtigt store, og det er ikke uden grund. Vi forudser, at selskabet fremover vil blive en dominerende aktør på den internationale bookmaker-scene, og med tiden også en populær udbyder på det danske marked. Produktet følger principperne bag ”Ordnung muss sein”, og der er ganske enkelt styr på tingene.

Tipicos data

Navn: Tipico Co. Ltd.

Licens: Dansk spillelicens udstedt at Spillemyndigheden under SKAT.